Om föreningen

Örebro Roller Derby startades av tre vänner 2013, och lagnamnet Nerike Knockouts var givet redan från starten! Föreningen har växt snabbt under de senaste åren med hjälp av ett peppande roller derby-community samt medlemmarnas blod, svett och tårar (bokstavligt talat!).

I dag har föreningen cirka 60 medlemmar, till största delen kvinnor i åldrarna 18-40.
År 2015 fick laget Nerike Knockouts äntligen tillräckligt många spelklara åkare för att ställa upp i det svenska seriespelet och började tävla i division 1.
2017 bildades de två internlagen Dräggdjur och Redrum Rollers.

2020 startades juniorlaget Rullvivorna som tränar upp sig med mål att bli ett eget lag så småningom.

Föreningen är uppbyggd inte enbart av en styrelse, utan också av en rad aktiva medlemmar i arbetsgrupper som bland annat tar fram merch, sköter sociala medier, söker sponsorer, håller i träningar, ordnar matcher och events, samt ser till att Örebro Roller Derby hörs och syns!

Bli supportermedlem och hjälp oss att utvecklas som förening!

Föreningsinfo

Bildad 2013-01-25